VI GJØR MER INNHOLD | DIGITALBOARDS #07

VI GJØR MER INNHOLD | DIGITALBOARDS #07

Det strømmer på med skjermer hos oss om dagen, og nok en gang må jeg forsikre regnskapsføreren vår Gro om at skjermene skal generere reklameinntekter over tid. Snorre og jeg får stadig nye filmoppdrag og gjør mer og mer innholdsproduksjon. Dette resulterer også i at vi må kjøpe mer utstyr, noe Gro først får se når hun ser denne filmen. Vi har inngått et samarbeid med ViBryrOss Kommunikasjon, som gjør at vi nå også tilbyr bussreklame i vår produktportefølje. Kundetellerne svir av kretsene på søppelkassene våre og Roger er ikke spesielt imponert over overkroppsstyrken min.

Det er hyggelig at du vil følge med på reisen. Velkommen til DigitalBoards episode 7

VI ØKER KREDITTEN | DIGITALBOARDS #06

VI ØKER KREDITTEN | DIGITALBOARDS #06

Tid er ikke veiledende, noe jeg får kjenne på når jeg er over en time forsinket til et kundemøte. Jeg har ikke strøkne skjorter hjemme, så strykebrett og strykejern har blitt fast inventar på kontoret. Vi eksperimenterer med nytt reklamemateriell og lærer at det er lurt å teste ut nye løsninger før vi masseproduserer. Vi får flere og flere filmoppdrag og nå syntes både Roger og Jens at jeg filmer for mye.

Det er hyggelig at du vil følge med på reisen. Velkommen til DigitalBoards episode 6

VI FÅR UFORUTSETTE KOSTNADER | DIGITALBOARDS #05

VI FÅR UFORUTSETTE KOSTNADER | DIGITALBOARDS #05

Vi klinker til og arrangerer åpen dag hos oss, hvor jeg inntar scenen og sier noen ord om utendørsreklame. Vi drar på kick off i Tønsberg Næringsforening, da vi har et klart mål om å delta mer på møteplasser for næringslivet i 2019. Jeg flyr mellom kundemøter og da er det ikke alltid lett å huske på å betale for parkering. Anette og jeg drar i et spennende møte på Aker Brygge og jeg avslutter uke 4 med å knuse en nokså kostbar 75 tommer skjerm.

Det er hyggelig at du vil følge med på reisen. Velkommen til DigitalBoards episode 5

VI GIR BORT SØPPELKASSER GRATIS | DIGITALBOARDS #04

VI GIR BORT SØPPELKASSER GRATIS | DIGITALBOARDS #04

2019 har startet for fullt, men ikke alt går som planlagt da et strømbrudd stikker kjepper i hjulene. Anette kurser oss i facebook og Roger har plutselig blitt sjenert foran kamera. Vi gir bort søppelkasser gratis til et av mange kjøpesentre som kommer, disse er dessuten installert med kundetellere.

Det er hyggelig at du vil følge med på reisen. Velkommen til DigitalBoards episode 4

VI HAR INGEN PLANER OM Å SKRU NED FARTEN | DIGITALBOARDS #03

VI HAR INGEN PLANER OM Å SKRU NED FARTEN | DIGITALBOARDS #03

Mens vi setter søkelyset på andre fylker, så er vi i full sving med å etablere nye skjermer i Vestfold. Jeg "hjelper" til i produksjon og det kan tenkes at jeg er mer i veien enn jeg er til hjelp. Videre kan det også virke som at jeg maser mye om videobloggen.
Det er hyggelig at du vil følge med på reisen. Velkommen til DigitalBoards episode 3

POLITIKONTROLL OG SPONTANKJØP | DIGITALBOARDS #02

POLITIKONTROLL OG SPONTANKJØP | DIGITALBOARDS #02

Jeg prøver febrilsk å få fler venner på snapchat. Google Ads spiller ikke på lag, men det gjør heldigvis politiet. Jeg drar på "montering" og på befaring. Samtidig gjør jeg et nokså spontant kjøp. Velkommen til DigitalBoards episode 2

Trenger utendørsreklame egentlig å være en del av mediemiksen?

Trenger utendørsreklame egentlig å være en del av mediemiksen?

I en stadig mer digital verden gjør vi også mange av våre gjøremål, nettopp digitalt. Vi handler mer på nett enn noensinne, og for mange er den ordinære butikken død. Ukeshandelen av matvarer er det fler av oss som gjør på nett. Klær kjøpes ved noen tastetrykk. Den nyeste iPhonen bestiller vi direkte fra mobiloperatøren, og trenger vi noe som helst så er Google vår nærmeste ekspeditør og butikk.

Hva er da poenget med å bruke utendørsmediet?

Det finnes en rekke medier annonsører og mediebyråer benytter seg av for reklame. De største er TV og internett. Etter disse følger DM, avis, utendørs, radio og kino for å nevne de fleste.

Fler medier, desto mer støy å trenge gjennom.

Men når vi vet at stadig fler bruker internett som sin nærmeste butikk. Hvorfor ikke da droppe utendørsreklame og kun benytte seg av annonsering på sosiale medier og Google Adwords?

Det er nok ikke så enkelt...

For det første er det utrolig mange annonsører på internett. Konkurransen er enorm og sjansen for å nå gjennom all støy blir mindre for hver annonsør. Du kan tenke deg selv når du blar gjennom feeden din på Facebook. Hvor mange annonser og sponsete innlegg trykker du faktisk på? Hvor raskt flyr pekefingeren din gjennom alt du ser på som reklame?

Du ønsker ikke å bli solgt til, du ønsker å kjøpe. Alt og alle som prøver å selge deg noe oppfattes som påtrengende og irriterende, og terskelen for å avvise er lav

For det andre er det kun et fåtall av oss som handler utelukkende på nett. Vi benytter oss gjerne av Google som en ekspeditør, men vi befinner oss uansett ofte fysisk i både klesbutikker, sportsbutikker, dagligvarebutikker, apoteker og vinmonopol, for å nevne noen. Det er faktisk mange som fremdeles ønsker å prøve buksene sine i butikk, før de tar en avgjørelse om de ønsker å kjøpe.

Tilbake til mitt innledende spørsmål

Utendørsreklame befinner seg på steder folk ferdes, og er i dag en naturlig del av bybildet. Det som kanskje er mest interessant, er at de fleste av oss ikke ser på utendørsreklame som noe eller noen som ønsker å selge oss noe, på en måte som er påtrengende og irriterende. Vi blir eksponert for utendørsreklame, men vi blir sjeldent fornærmet av det. Vi ser på det som en del av et moderne bybilde, og ikke en inntrenger som avbryter oss i å se en filmsnutt på Facebook.

Som forbrukere ønsker vi å kjøpe, ikke å bli solgt til. Dette kombinert med en digital verden gjør at produkter eller tjenester vist på utendørsmediet er meget tilgjengelige. Ser du en kampanje for en sydenreise på en digital skjerm når du venter på toget, kan du enkelt ta opp mobilen, gå inn på den respektive kampanjen og bestemme selv om du ønsker å kjøpe eller ikke. Makten ligger hos deg og du føler ikke at du har blitt solgt til på en påtrengende måte.

Dessuten så ser man at utendørsbransjen stadig digitaliseres. Digitale eksponeringer åpner for en hel del muligheter slik at reklamen kan bli mer attraktiv og spennende hos forbruker, ikke minst mer relevant. Dette vil jeg fortelle mer om i et senere innlegg.

Jeg mener absolutt at utendørsreklame er noe som tilhører i mediemiksen. Nå sier jeg ikke at man skal satse alt utelukkende på utendørsmediet, men det ser ikke ut til at vi kommer til å slutte å ferdes ute med det første. Utendørsreklame gjør seg godt for å skape oppmerksomhet og respons, uten å virke påtrengende, og det fungerer i tillegg bra med andre medier i mediemiksen.

- Fredrik

Sammen vinner vi!

Sammen vinner vi!

C-you logo banner.png

C-you er et morselskap for 10 bedrifter og er i den forstand en totalleverandør av all visuell kommunikasjon.

I vår fabrikk på Sem og produksjon på Kilen i Tønsberg lager vi alt fra Digital Skilting, Lysskilt, Bildekor, Beachflagg, Bannere, Profilklær, Trykksaker. Egentlig alt du kan tenke deg.

Les gjerne mer om oss i vår brosjyre!

DigitalBoards går inn i C-You familien!

DigitalBoards går inn i C-You familien!

DigitalBoards har nå inngått et samarbeid med C-you. Sammen er vi flere bedrifter med et tett samarbeid som gjør oss i stand til å være en totalleverandør av visuell kommunikasjon. Vi gleder oss til fortsettelsen😃

Kom gjerne innom en tur på våre nye lokaler på Sem for en hyggelig reklameprat😊

27751780_1843566749269211_7286606072727826955_n.jpg

SI HALLO TIL FREMTIDENS SØPPELKASSE!

SI HALLO TIL FREMTIDENS SØPPELKASSE!

Søppel er et vedvarende problem i Norge og det er på tide å tenke nytt og innovativt for å finne en mer bærekraftig løsning som kan forenkle og effektivisere hvordan vi håndterer avfall i dagens samfunn.

I dag har man problemer med overfylte søppelkasser som må tømmes ofte. Man har problemer med å vite hvilke kasser man skal tømme til hvilke tider. Problemer med fugler og skadedyr som drar søppel ut av kassene og utover gatene. Listen er lang over ting man skulle ønske kunne vært gjort enklere og mer miljøvennlig med tanke på avfallshåndtering.

Løsningen er søppelkomprimatorer! Dette er et smart avfallssystem som kan erstatte den tradisjonelle søppelkassen man har i dagens samfunn.